SSS

Boğaziçi Üniversitesi'nin akademik birimlerinde değişiklik var mı?

Boğaziçi Üniversitesi'nin mevcut bölümleri, faaliyetlerine hiçbir değişiklik olmaksızın devam etmektedir. 

Üniversitemizin fakülte yapılanmasında gerçekleştirilmesi öngörülen değişiklikler aşağıdaki gibidir:

Bilindiği üzere Üniversitemizde geçmişten bugüne yeni fakülte ve bölümlerin kurulması veya yeniden düzenlenmesi gibi akademik yapıya dair pek çok revizyon yapılmıştır. Üniversitemiz, 160 yıllık tarihi ve gelenekleri kadar bu sürekli yenilenme ve değişim sayesinde bugün Türkiye’nin en güçlü eğitim ve araştırma kurumlarından biridir.

Bu çerçevede Üniversitemizin en üst akademik karar alma organı olan Üniversite Senatosu uzun süredir devam eden fakülte yeniden yapılanmasına dair çalışmalarını nihayetlendirmiştir. Bu süreç içinde üniversitemiz yönetimlerinin uzun yıllardır yaptıkları çalışmalar derlenmiş, birçok üniversiteden farklı modeller incelenmiş ve yerli ve yabancı uzmanların fakülte yapılanmasına dair görüşleri alınarak kapsamlı bir hazırlık yapılmıştır.

Bu çalışma çıktılarının değerlendirildiği 20 Aralık 2023 tarihli Senato toplantısında fakülte yeniden yapılanmasının aşağıdaki şekilde Yükseköğretim Kurulu onayına sunulmasına karar verilmiştir: 

 Yeniden yapılanma sonrası:

 1.     Fen - Edebiyat Fakültesi, iki fakülte olarak yeniden yapılandırılmıştır: Fen Fakültesi (School of Science) ve İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi (School of Humanities and Social Sciences). Böylece çalışma konusu ve metodolojisi birbirine benzer bölümlerin aynı fakülteler altında yer alması sağlanmıştır. Bu şekilde dekanlık, fakülte kurulu ve fakülte yönetim kurulu gibi organların daha tutarlı ve verimli işlemesi amaçlanmaktadır. 

2.   Yönetim Bilimleri Fakültesinde yer alan Yönetim Bilişim Sistemleri, Uluslararası Ticaret ve Turizm İşletmeciliği bölümleri, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine bağlanmıştır. Bu değişiklikle hem benzer disiplinlerde yer alan bu bölümlerin hem de İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin daha da güçlenmesi hedeflenmektedir.

Boğaziçi Üniversitesinin mevcut bölümleri, faaliyetlerine hiçbir değişiklik olmaksızın devam edecektir. Fakültelerin yeniden yapılandırılmasıyla, sadece idari işleyişi kolaylaştırmak ve böylece mevcut eğitim ve araştırma faaliyetlerinin daha etkin planlanması ve yürütülmesi hedeflenmiştir. Herhangi bir bölüm ile ilgili mekânsal bir değişiklik de söz konusu değildir. Bazı bölümlerin kapatılacağı ya da bölüneceği, bazı birimlerimizin farklı kampüslere taşınacağı iddiaları doğru değildir.

Boğaziçi Üniversitesinin eğitim dili nedir?
Eğitim dili bütün bölümlerde  %100 İngilizcedir. İstisna olarak Hukuk lisans programında eğitim dili en az %30 İngilizcedir.
 
Eğitim ücretli midir?
Eğitim ücretsizdir ve normal öğrenim süresince devam eder.  
 
Burs imkânları nelerdir?

Boğaziçi Üniversitesi’nde Başarı ve Gereksinim kriterlerine göre farklı burslar verilmektedir.

Başarı Burslarında, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucunda ilgili puan türlerinde OBP’nin 0.12 katsayısı ile çarpılması sonucu bulunan ilgili Yerleştirme Puanı esas alınır. Boğaziçi Üniversitesi Başarı Bursları için öğrencilerin dereceye girdikleri puan türü ile yerleştikleri bölümün puan türünün aynı olması ve Boğaziçi Üniversitesi’ne 1. tercihinde yerleşmek ön koşuldur. 

Gereksinim Bursları, öğrencilerin ekonomik ihtiyaçlarına göre nakit, kitap, yemek ve yurt burslarından oluşmaktadır. Öğrenciler ekonomik ihtiyaçlarına göre, bu burslardan ayni ve nakdi olarak bir veya birkaçını aynı anda alabilmektedirler.

Detaylı bilgi için http://www.bursofisi.boun.edu.tr adresi ziyaret edilebilir.

Bir öğrenci aynı anda iki farklı nakdi burs alabilir mi?

Boğaziçi Üniversitesi’nden başarı bursu alan öğrenciler aynı anda KYK İlk 100 Bursunu almaya devam edebilir. Bunun dışında bir öğrenci aynı anda üniversite içi ve dışı kaynaklı birden fazla nakdi burs alamaz.

Yurt imkânları nelerdir?

1- Boğaziçi Üniversitesi yurtları KYK ile bağlantılı mıdır?
Boğaziçi Üniversitesi yurtları Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı değildir.

2- Depozito nasıl ödenir?
Garanti BBVA Bankası çevrim içi (online) bankacılık veya ATM’lerden Ödeme / Üniversite / Boğaziçi/ Yurt Depozito Ücreti seçeneğini işaretleyip öğrenci numaranızı girerek yapabilirsiniz.

3- Depozito nedir? İade edilir mi?
Depozito, yurt hakkı elde edildikten sonra alınan ücrete denir. Yeniden Yurt talebinde bulunmayacak öğrencilere, yurtlardan ayrılırken eğer kalınan yurtta herhangi bir demirbaşa zarar verilmediyse iadesi yapılır.

İade işlemi için: Registration hesabına giriş yaptıktan sonra, Dorm Petition bağlantısına tıklayarak "Yurt Ücreti İade Talebi" konu başlığı seçilmelidir. Kendine (öğrenci) ait IBAN, telefon numarası bilgisi ile birlikte içeriği yazarak gönderebilirsiniz. 

4- İngilizce Yeterlilik Sınavı’na (Proficiency) girmek için şehir dışından geleceğim, kalacak yerim yok. Yurtlarda kalabilir miyim?
Tüm öncelikli yurt hakkı olan öğrencilerin yerleşimlerinden sonra, yurtlarda boş yer olursa; Yurtlar ve Konutlar Şube Müdürlüğünü arayarak ve gerekli işlemleri yapmak kaydıyla kalabilirsiniz.

5- İstanbul’da ikamet ediyorum, yurt hakkım var mı?

Belirlenen sınırlar:
a) Lisans ve Lisansüstü öğrencileri için: Sultanbeyli, Pendik, Tuzla, Şile, Beylikdüzü, Esenyurt, Büyükçekmece, Arnavutköy, Çatalca, Silivri, Adalar.

b) Hazırlık öğrencileri için: Şile, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt, Büyükçekmece, Arnavutköy, Çatalca, Silivri, Adalar dışında kalan kısımlar içerisinde ikamet ediyorsanız, tüm öncelikli yerleşimler tamamlandıktan sonra, yurtlarda boş yer olması hâlinde bir dönemlik misafir olarak kalabilirsiniz.

6- Kaldığım odamı değiştirmek istiyorum, bu mümkün mü?
Yurdun Müdürü'yle iletişime geçmeniz gerekir. Yurt Müdürü'nün uygun bulması durumunda mümkündür.

7- Kaldığım yurdu değiştirmek istiyorum, bu mümkün mü?
Herhangi bir engel durumu ya da sağlık sorunu olmadığı sürece yurt değişikliği yapılmamaktadır.

8- Kat Sorumlusu (Sürveyan) Öğrenci kimdir?
Kat Sorumlusu Öğrenci (Sürveyan): Boğaziçi Üniversitesi yurtlarında en az bir dönem ikamet etmiş bölüm öğrencileri arasından seçilerek Yurtlar ve Konutlar Şube Müdürlüğü tarafından görevlendirilirler.  Yurt Müdürünün başlıca yardımcısıdırlar. Başta Yurt Müdürü olmak üzere sıralı yöneticilerine karşı sorumludurlar. Görev aldıkları sürece yurtta burslu olarak kalırlar.

9- Odadaki demirbaşlar neler?
Dolap, ranza, klima (her yurtta bulunmuyor), çalışma masası, sandalye, ayakkabılık, buzdolabı.

10- Remedial (beklemeli) öğrenciyim, yurtlarda kalabilir miyim?
Hayır, remedial öğrenciler yurtlarda kalamaz. BUEPT sınavını geçtikten sonra yeniden başvuru yapmanız gerekmektedir.

11- Yaz döneminde staj yaparken yurtta kalabilir miyim? Hangi belgeleri teslim etmeliyim?
Stajınızın zorunlu olduğuna dair bölümünüzden ve staj yaptığınız kurumdan onaylı belge getirmeniz halinde yurtlarda kalabilirsiniz.

  • Zorunlu staj yapacak öğrencilerin bölümden stajlarının zorunlu olduğunu gösteren belge, 
  • Staj yapacakları kurumdan hangi tarihler arasında çalışacak olduğunu gösteren yazı, 
  • Üniversitemiz Hesap İşleri Bölümü’nden sigorta giriş belgelerini teslim etmeliler.

12- Yaz okulunda yurtlar açık mı?
Evet. Yaz okulunda yurtlar açıktır.

13- Yaz okulunda yurtta kalmak için ne yapabilirim?
Yaz okulu yurt başvurularını çevrim içi (online) olarak yapmanız gerekir.

14- Yoklama nasıl, hangi günler ve saat kaçta alınır?
Akademik faaliyetin olduğu günler, turnike sistemi saat 00.00’de kontrolleri yapıp yurtta olanları “var”, dışarda olanları “yok” kabul eder. (Cuma ve Cumartesi geceleri yoklama alınmaz.)

15- Yoklamadan muaf sayılabilir miyim ve bu muaf olma durumu nasıl?
Kalmakta olduğunuz yurt müdürlüğünden detaylı bilgi alabilirsiniz.

16- Yurda arkadaşımı getirebiliyor muyum?
Yurt kuralları gereği misafir kabul edilmiyor.

17- Yurda bizim getirmemiz gereken eşyalar neler?
Yastık, yorgan, çarşaf, alez (zorunlu) gibi kişisel kullanım ürünleri ve kettle, tost makinesi gibi elektrikli eşyalar getirilebilir. Ancak demirbaşa eklenti olacak raf, komodin, hali gibi eşyalar getirilemez.

18- Yurt başvuruları hangi tarihlerde yapılır?
Yurt başvuruları akademik takvimle koordineli bir şekilde yürütülür. Dersler başlamadan önce yurt yerleşimleri tamamlanır. Başvuru tarihleri Yurtlar İdari Takviminde yayınlanır. Yurtlarda boş yer kalması halinde, kontenjan oranında tekrar çevrim içi (online) başvuru alınır.

19- Yurt hakkı hangi ölçütlere göre belirlenir?
Çevrim içi (online) yurt başvurusu yaparken verilen bilgiler ışığında, ekonomik ölçütlere göre belirlenir (Yurt yerleşimlerinde öncelik şehir dışından gelenlerindir).

20- Yurt ücreti ne kadar?
Yurtlar ve Konutlar Şube Müdürlüğünün web sitesinde (https://yurtlar.bogazici.edu.tr/) yurt ücretleri ve yurtlarla ilgili diğer bilgiler yer almaktadır.
Bu ücretler yurtlara, dairelere ve odalara göre değişmektedir.

21- Yurt ücretimi çevrim içi (online) olarak nasıl ödeyebilirim?
1.Erkek Yurdu, 1.Kız Yurdu, 3.Kuzey Yurdu, 4.Kuzey Yurdu ve 3.Kilyos Yurdu ödemelerini;
Garanti BBVA Bankası çevrim içi (online) bankacılık veya ATM üzerinden Ödeme/Kurum/Üniversite/Boğaziçi Üniversitesi/Yurt Ücreti seçeneğini işaretleyip öğrenci numaranızı girerek yapabilirsiniz. 

Kandilli Yurdu ve Anadolu Hisarı Yurdu ödemelerini;
Garanti BBVA Bankası çevrim içi (online) bankacılık veya ATM üzerinden Ödeme/Kurum/Üniversite/Boğaziçi Üniversitesi/Yurt Ücreti STI seçeneğini işaretleyip öğrenci numaranızı girerek yapabilirsiniz. 

Bu ücretler yurtlara, dairelere ve odalara göre değişmektedir.

22- Yurt yerleşimlerine geldiğimizde ailemiz de yurtlarda konaklayabilir mi?
Hayır, aileler yurtlarda konaklayamaz.

23- Yurtlara başvuruda herhangi bir yaş sınırlaması var mı?
Yurt başvurularında lisans öğrencileri için 25, yüksek lisans öğrencileri için 28, doktora öğrencileri için 30 yaş sınırı vardır.

24- Yurtlara nasıl dilekçe verebilirim?
Yurtlar Bilgi Sistemine (https://ybs.bogazici.edu.tr/) giriş yaparak, “Dilekçe” seçeneğinden dilekçe gönderebilirsiniz. Ayrıca henüz Üniversitemize kaydını yaptırmamış olan aday öğrencilerimiz yurtlar@bogazici.edu.tr üzerinden e-posta yazarak iletişim sağlayabilirler.

25- Yurtlarda çalışma salonu var mı?
Evet, her yurtta belli kapasitede ortak çalışma salonları vardır.

26- Yurtlarda çamaşırhane var mı?
Evet. Her yurtta ücretsiz kullanabileceğiniz çamaşırhaneler vardır.

27- Yurtlarda devamsızlık var mı?
Evet var. Bir ay içerisinde 5 gün mazeretsiz olarak yurtlara gelmediğinizde yurttan çıkarılırsınız.

28- Yurtlarda istenilen belgeler nelerdir?
İstenen belgeler, çevrim içi yurt başvurusu esnasındaki beyana göre değişmekte olup standart belgeler şu şekildedir;

  • Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı fotokopisi,
  • Kişisel sağlık bilgi formu (e-devlet),
  • Adli sicil kaydı (e-devlet),
  • Öğrenci Yurdu Hizmet Sunum Taahhütnamesi,
  • Taahhütnameyi imzalayan kefilin T.C. kimlik kartı fotokopisi,
  • Tarihçeli yerleşim yeri (ikametgah) belgesi (Anne ve Baba adına alınmış),
  • Anne veya Baba adına alınmış vukuatlı aile nüfus kayıt örneği (e-devlet) üzerinden barkodlu, anne, baba, kardeş/kardeşleri gösteren),
  • Anne gelir durumunu gösterir belge,
  • Baba gelir durumunu gösterir belge,
  • Devlet himayesinde yaşadığınızı gösterir ilgili kurum belgesi (beyan varsa),
  • Şehit veya gazi çocuğu olduğunu gösterir belge (beyan varsa),
  • Ülkemiz adına uluslararası spor, sanat, bilim vb. alanlarda bir başarı belgesi (beyan varsa),
  • Engelli raporu (beyan varsa),
  • Var ise diğer belgeler. 

***Belgelerin nasıl temin edileceği konusunda https://yurtlar.bogazici.edu.tr/nasil-temin-edebilirim sayfasındaki örneklere göz atabilirsiniz.

29- Yurtlarda kaldığıma dair belgeyi (ikametgah belgesi) nasıl alabilirim?
Yurtlar Bilgi Sistemine (https://ybs.bogazici.edu.tr/) giriş yaparak, talepte bulunduktan sonra ilgili yurt müdürlüğünüzden belgenizi alabilirsiniz.

30- Yurtlarda kalma süresi ne kadar?
Lisans Öğrencileri: Dört yıllık programlarda, programa başladıkları dönemden itibaren normal süresi içinde toplam sekiz yarıyıl, beş yıllık ve çift ana dal programlarında ise, programa başladıkları dönemden itibaren normal süresi içinde toplam on yarıyıldır. İngilizce hazırlık döneminde yurtta kalma süresi iki yarıyıl olup, bu süre lisans dönemlerinin dışında tutulur.

Lisansüstü Öğrencileri: Doktora öğrencileri için, programa başladıkları dönemden itibaren normal süresi içinde toplam dört yarıyıl, yüksek lisans öğrencileri için ise, programa başladıkları dönemden itibaren normal süresi içinde toplam iki yarıyıldır. İngilizce hazırlık döneminde yurtta kalma süresi iki yarıyıl olup, bu süre lisansüstü dönemlerinin dışında tutulur.

31- Yurtlarda mutfak eşyası var mı?
Hayır. Mutfaklarda sadece buzdolabı bulunmaktadır.

32- Yurtlarda odalar kaç kişilik?
Üniversitemiz yurtları çeşitlilik gösterir. Detaylı incelemek için yurtlar internet sayfamızdaki yurt kısmına bakabilirsiniz.

33- Yurtlarda ortopedik engeli bulunan öğrenciler için oda/daire var mı?
Evet, ortopedik engeli bulunan öğrenciler için oda/daire vardır.

34- Yurtlarda revir var mı?
Yurtlarda revir yok. Kampus içerisinde revir vardır.

35- Yurtlarda yemekhane ya da kantin var mı?
Yurtlarda yemekhane veya kantin bulunmamakta beraber gıda ve içecek otomatları vardır. Yemekhane ve kantin kampüs içerisinde yer almaktadır.

36- Yurtlardan ayrılırken eşyalarımızı bırakabileceğimiz depo var mı?
Hayır, yurtlarda depo bulunmamaktadır.

37- Yurtta kalırken Erasmus ya da Exchange nedeniyle yurt dışına gittiğimde yurt hakkım kaybolur mu?
Hayır kaybolmaz. Yurtlar İdari Takviminde ilan edilen başvurulara katılmanız giden/gelen öğrencilerin organizasyonu açısından önemlidir.

38- Yurttan ayrılmak istiyorum, ne yapmalıyım?
Yurtlar Bilgi Sistemine (https://ybs.bogazici.edu.tr/) giriş yapılarak dilekçe ile yurt yönetimine bilgi verilir. Yurttan ayrılırken resepsiyon masasında bulunan yurt çıkış formu doldurulur, anahtarlar ve diğer malzemeler (klima kumandası vb.) resepsiyon görevlisine teslim edilir. Ortak alanlar dahil eşya bırakılmaz.

39- Yurttan ilişiğimi kestikten sonra tekrar yurda yerleşebilir miyim?
Tüm öncelikli öğrencilerin yerleşimleri tamamlandıktan sonra, yurtlarda boş yer olması durumunda misafir olarak dönem sonuna kadar kalınabilir.

40- Farklı bir Üniversiteden, bir seminer ya da proje için üniversitenize geldiğimde yurt imkanından faydalanabiliyor muyum?
Hayır, yurtlarda Boğaziçi Üniversitesinin kayıtlı öğrencileri kalabilmektedir.
41- Ara tatilde yurt açık mı?
Evet, açık.

İstanbul içinde ikamet eden öğrenciler için yurt imkânı sağlanıyor mu?
Yurt başvurularında “İstanbul dışında ikamet eden” öğrencilerin başvuruları öncelikli olarak değerlendirilir. İstanbul içinde ikamet eden öğrencilerin yurt başvuruları ise yurtlardaki doluluk durumuna göre değerlendirilir.
Hazırlık birimi hangi kampüste yer almaktadır?

YADYOK Hazırlık Birimi Anadolu Hisarı Kampüsü'nde yer almaktadır.

Hazırlık yılı bir dönemde tamamlanarak bölüme başlanabilir mi?

Boğaziçi Üniversitesine kabul edilen tüm öğrencilerin İngilizce seviyeleri Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavı-BÜYES (Boğaziçi University English Proficiency Test-BUEPT) ile belirlenir. Sınavlar; Eylül, Ocak, Haziran ve Ağustos dönemlerinde olmak üzere yılda dört defa düzenlenir.

Eylül sınavını geçen öğrenciler, bölüm derslerine, başarısız olanlar ise Hazırlık Birimi bünyesindeki yoğun İngilizce derslerine başlarlar. Öğrencilerin hangi düzeyde dil eğitimi görecekleri ise Düzey Belirleme Sınavı (DBS) ile belirlenir. Öğrenciler, sınav sonuçlarına göre, ‘Başlangıç, Orta-Öncesi, Orta ve İleri’ olmak üzere 4 farklı seviyede İngilizce Hazırlık Sınıflarına yerleştirilirler.

Sınava giriş koşulu olarak belirlenmiş not ortalamasına sahip olan Orta-Öncesi, Orta ve İleri düzey öğrencileri Ocak ayında yapılan BÜYES/BUEPT Sınavı'na girerek yeterli puanı alırlarsa hazırlık eğitimlerini bir dönemde tamamlayarak bölüme başlayabilirler. Başlangıç seviyesinde hazırlık eğitimi alan öğrenciler Ocak Sınavına giremezler. 

Düzey

Ocak Sınavına Girebilmek için Gereken Minimum Not Ortalaması

Orta-öncesi

85

Orta

80

İleri

60

Detaylı bilgi için www.yadyok.boun.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
BUEPT haricinde geçerli olan hazırlık atlama sınavları nelerdir?

Boğaziçi Üniversitesi Senatosu TOEFL ve IELTS (Academic) sınavlarını BÜYES/BUEPT’e eşdeğer sınavlar olarak onaylamıştır. TOEFL ve IELTS sınav sonuçları, YADYOK tarafından onaylanmadıkça geçerli sayılmaz. Sadece son iki yıl içinde alınmış sınavlar onaylanmaktadır. Kurumsal TOEFL sınav sonuçları kabul edilmemektedir.  TOEFL sınavının genel toplamında yeterli notu alan ancak yazma bölümünde şart koşulan en az puanı alamayan öğrenciler, BÜYES/BUEPT Sınavı ile aynı gün yapılan TWE sınavına girebilir ve başarılı olmaları durumunda TOEFL skoru ile birlikte İngilizce yeterlilik onayı alabilirler. 

TOEFL ve IELTS (Academic) Başarı Kriterleri:                             

TOEFL IBT 79, TWE 22

TOEFL IBT 79, BU TWE Geçer

IELTS (Akademik) 6.5, Yazma 6.5

IELTS (Academic) 6.5, B.U. TWE Geçer

Boğaziçi Üniversitesinde yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümler var mıdır?
Üniversitemizde yetenek sınavı ile öğrenci alan bölüm bulunmamaktadır.
 
Yatay Geçiş olanakları nelerdir?
Üniversitemizde yatay geçiş olanakları bulunmaktadır. Destek ve hazırlık sınıfları ile yaz eğitimi hariç, en az bir eğitim-öğretim yılını veya ilk iki yarıyılını başarı ile bitirmiş öğrenciler yatay geçiş için başvuruda bulunabilir.
 
Detaylı bilgi için http://adaylar.boun.edu.tr/tr-TR/Sayfa/YatayGecis adresini ziyaret edebilirsiniz. 
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile öğrenci alan bölüm var mıdır?

Dikey Geçiş Sınavı (DGS), meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olan öğrencilerin örgün öğretim lisans programlarına geçiş yapmaları için  ÖSYM tarafından her yıl Temmuz ayının ikinci haftasında yapılan bir sınavdır. DGS’de üniversiteler her yıl kendi belirlediği kontenjan sayısı kadar öğrenci almaktadır ve bazı üniversiteler bazı bölümlerine hiç DGS kontenjanı açmamaktadır. Açılan kontenjan sayıları da bölümden bölüme değişiklik göstermektedir. DGS ilgili tüm detaylara www.osym.gov.tr adresinde yayınlanan DGS Kılavuzundan ulaşılabilir.   

Yabancı dille öğretim yapılan programlarda ve zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan programlarda öğrencilerin lisans programına başlayabilmeleri için üniversitenin yapacağı yabancı dil muafiyet sınavını geçmeleri veya yabancı dil hazırlık sınıfına devam ederek başarılı olmaları gerekir.

DGS puanları, adayların sınav sonuçlarından hesaplanan sözel ve sayısal standart puanlarının ve ön lisans öğrenimlerinde elde ettikleri akademik not ortalamalarından hesaplanan ön lisans başarı puanlarının (ÖBP) belli katsayılarla çarpılarak toplanmasıyla elde edilir.

Bilgisayar kullanımı ve internet erişimi nasıl sağlanmaktadır?

Üniversitemize ait tüm alanlarda öğrencilerin faydalanabilmesi için ücretsiz Wi-Fi erişimi vardır. Bunun haricinde öğrenciler kampüslerde bulunan Bilgi İşlem Merkezi Laboratuvarlarında ve bölümlere ait bilgisayar laboratuvarlarında bilgisayar ve internet ihtiyaçlarını karşılayabilirler.

Yaz dönemi var mıdır? Yaz döneminde ders seçimi nasıl yapılır?

Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri yaz döneminde de ders alabilirler. Yaz döneminde öğrenciler tekrar etmek istedikleri derslerini, bir üst dönemdeki derslerinin bazılarını veya seçmeli derslerini alabilirler ve böylece dönem içindeki ders yüklerini de kendileri planlayabilirler.

Yaz dönemi süresince açılacak olan dersler online kayıt sistemi üzerinden görülebilir. Yaz Döneminde ders alan öğrenciler en fazla 10 kredi veya 3 ders alabilirler ve yaz dönemi eğitim ücretleri alınan kredi sayısı ve bölüme göre değişiklik gösterir.

Detaylı bilgi için http://www.summer.boun.edu.tr adresi ziyaret edilebilir.

Boğaziçi Üniversitesinde kaç tane kulüp vardır? Kulüp üyelikleri ile ilgili bir sınırlama var mıdır?

Üniversitemizde aktif çalışan 43 tane öğrenci kulübü bulunmaktadır. Kulüp üyeliğinde herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır.

Detaylı bilgi için http://www.ogrencifaaliyetleri.boun.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Öğrenci Danışmanlık hizmetleri nelerdir?

Üniversitemizde öğrencilerin bireysel, sosyal, akademik ve mesleki  gelişimlerini desteklemek; öğrencilere, çok yönlü gelişmeleri için gerekli ortamın sağlanmasında,  edinilen bilgi ve becerilerin uygulama düzeyine çıkmasında yardımcı olmak amacıyla Öğrenci Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi (BÜREM) tarafından danışmanlık hizmeti verilmektedir. Öğrencilerimiz ihtiyaç duydukları dönemlerde BÜREM'e başvuruda bulunabilirler.

Detaylı bilgi için http://www.burem.boun.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Çift Anadal (ÇAP) ve Yandal koşulları nelerdir?

Çift Anadal Programı’na başvurabilmek için öğrencinin genel not ortalamasının 3.00 / 4.00 olması gerekmektedir. Çift anadal programına başladıktan sonra öğrencinin 3.00 ortalamayı koruması gerekir, bu ortalamanın altına iki dönem üst üste düşen öğrencinin çift anadal programı iptal edilir. Her bölüm çift anadal programlarını kendisi belirler. Bölümlerin çift anadal programları ve özel koşulları ile ilgili olarak bölümlerin kendi sayfaları ziyaret edilmelidir.

Aktif Çift Anadal Programları listesi http://www.boun.edu.tr/tr-TR/Content/Akademik/Cift_Anadal_Programlari bağlantısında yer almaktadır.

 

Yandal programlarında ise başvuru için 2.75 / 4.00 genel not ortalaması şartı aranır. Her bölüm için yandal yapılabilecek bölümler farklıdır. 

Aktif Yandal Programları listesi ve detaylı bilgiler http://ogrenciler.boun.edu.tr/Home/SubPage/yandalprogramlari bağlantısında verilmiştir.

Kütüphane hangi saatler arası açıktır?
Kütüphane akademik dönem boyunca resmi tatiller haricinde 7/24 açıktır.
 
Detaylı bilgi için http://www.library.boun.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Boğaziçi Üniversitesi uluslararası alanda hangi platformlara üyedir?

KURULUŞUN ADI

ÜYE OLUNAN TARİH

Karadeniz Üniversiteleri Ağı2022
EERA - Avrupa Enerji Araştırma Birliği Ağı ve  Biyoenerji Alt Program2020
UNIMED-Akdeniz Üniversiteler Birliği2017
NeurotechEU- Avrupa Beyin ve Teknoloji Üniversitesi2017

CSEM – Avrupa Akdeniz Sismoloji Merkezi

2016

IAEE – Uluslararası Enerji Ekonomisi Birliği

2016

ISC – Uluslararası Sismoloji Merkezi

2016

ORFEUS – Avrupa Sismolojisi için Gözlemevleri ve Araştırma Tesisleri

2016

ISCN - Uluslararası Sürdürülebilir Kampüs Ağı

2015

TASSA- Türk Amerikan Bilim İnsanları ve Akademisyenleri 

2014

EFMD - Avrupa İşletme Geliştirme Vakfı 

2014

EUCEN - Avrupa Üniversitesi Sürekli Eğitim Ağı

2012

AACSB - Uluslararası - Üniversite İşletme Okullarını Geliştirme Derneği

2010

ECPR - Avrupa Siyasi Araştırmalar Konsorsiyumu

2010

Utrecht Ağı

2010

SEFI - Avrupa Mühendislik Eğitimi Topluluğu

2006

ABET - Mühendislik ve Teknoloji Akreditasyon Kurulu 

1998

UNWTO - Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü

1991

UNIMED – Akdeniz Üniversiteleri Birliği

1985

IAU - Uluslararası Üniversiteler Birliği

1982

EUA - Avrupa Üniversiteler Birliği

1980