Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
![](https://tanitim.bogazici.edu.tr/sites/tanitim.bogazici.edu.tr/files/05112009_sc_bogazici_9912-1_2_2_0.jpg)
Eğitim Fakültesi bünyesinde yer alan bölümümüz, ilköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerini yürütecek öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrenmeyi destekleyecek süreç ve araçları çözümleyen, tasarlayan, geliştiren, uygulayan ve değerlendiren uzmanları da yetiştirmektedir. Bu uzmanlık alanları, eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı ve eğitim yazılımı tasarımcısı gibi terimlerle adlandırılmaktadır.
Bölümümüzün öğretim programı, öğrencilerin hem öğretmenlik hem de teknolojik becerilerini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenciler, eğitim yazılımları, programlama dilleri, eğitsel yazılım tasarımı ve geliştirme, eğitsel video, İnternet ve e-öğrenme, öğretimde ilke ve yöntemler ile araştırma yöntemleri gibi konularda bölüm dersleri almaktadır. Ayrıca, Matematik, Fizik, Kimya, Bilgisayar Mühendisliği, Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinden ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü’nden alınan dersler ile Eğitim Fakültesi’nin diğer bölümlerinin pedagoji ağırlıklı dersleri, ileri İngilizce ve seçmeli dersler de programımızda yer almaktadır.
Bölüm mezunlarımız, özel veya kamu sektöründe çeşitli kademelerde çalışmanın yanı sıra, yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer yapma imkanına da sahiptirler. Son yıllarda birçok mezunumuz, eğitim, enformatik, iletişim teknolojileri ve öğrenme bilimleri gibi farklı alanlarda lisansüstü programları tercih etmektedir. Okullarda öğretmenlik yapan mezunlarımız, eğitim teknolojisi konusunda planlama ve karar alma süreçlerinde kritik roller üstlenmektedir. Yazılım sektöründe eğitim yazılımı tasarlayıp geliştirenlerin yanı sıra, bazı mezunlarımız köklü eğitim kurumlarında eğitim teknoloğu olarak çalışmaktadır.
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
AE 101/AE 111/HSS* | İleri İngilizce I / Sosyal ve Beşeri Bilimler Seçmelisi | (3+0+0) | 3 | 3/5 |
CET 101 | Eğitim Teknolojisine Giriş | (3+0+2) | 4 | 6 |
CET 111 | Eğitim Teknolojisine Yönlendirme | (1+0+0) | 1 | 2 |
ED 101 | Eğitime Giriş | (3+0+0) | 3 | 6 |
MATH 101 | Matematik I Analiz | (4+2+0) | 4 | 6 |
PHYS 101 | Fizik I | (3+1+2) | 4 | 8 |
19 | 31/33 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
AE 102/AE 112/HSS* | İleri İngilizce II / Sosyal ve Beşeri Bilimler Seçmelisi | (3+0+0) | 3 | 4/5 |
CET 102 | Eğitimde Bilişim Sistemleri ve Bilişim Tasarımı | (3+0+2) | 4 | 8 |
CMPE 150 | Programlamaya Giriş | (1+0+4) | 3 | 5 |
MATH 201/MATH 102** | Matris Teorisi / Matematik II | (4+2+0) | 4 | 5/6 |
PHYS 102 | Fizik II | (3+1+2) | 4 | 8 |
18 | 30/32 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
CET 215 | Eğitim ve Teknoloji | (2+0+2) | 3 | 7 |
CHEM 101 | Genel Kimya I | (3+1+0) | 3 | 6 |
CMPE 210 | Nesne Tabanlı Programlamanın Temelleri | (3+0+2) | 4 | 5 |
ED 211 | Eğitim Psikolojisi | (3+0+0) | 3 | 5 |
PHYS 201 | Fizik III | (3+1+2) | 4 | 6 |
TK 221 | Türkçe I | (2+0+0) | 2 | 3 |
19 | 32 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
CET 224 | Eğitimde Görselleştirme | (2+0+2) | 3 | 8 |
CET 282 | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojilerinde Öğretim İlke ve Yöntemleri | (2+0+2) | 3 | 6 |
CHEM 102 | Genel Kimya II | (3+1+0) | 3 | 6 |
CHEM 106 | Genel Kimya Laboratuvarı | (1+0+3) | 2 | 4 |
TK 222 | Türkçe II | (2+0+0) | 2 | 3 |
Unrestr. Elective I*** | Serbest Seçmeli | 3 | 5 | |
16 | 32 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
CET 301 | Eğitimde Görsel Programlama Platformları | (2+0+2) | 3 | 6 |
CET 321 | Veri Tabanı Yönetimine Giriş | (2+0+2) | 3 | 6 |
CET 341 | Öğretim Tasarımı | (2+0+2) | 3 | 7 |
ED 221 | Rehberlik ve Danışmanlığın Temelleri | (3+0+0) | 3 | 5 |
HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | (2+0+0) | 2 | 3 |
SCED 370 | Fen/Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | (3+0+0) | 3 | 6 |
17 | 33 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
CET 314 | Bilgisayar Ağları ve İletişim | (2+0+2) | 3 | 8 |
CET 322 | İnternet İçin Programlama | (3+0+2) | 4 | 8 |
CET 372 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Geliştirilmesi | (2+0+2) | 3 | 6 |
HTR 312 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | (2+0+0) | 2 | 3 |
Unrestr. Elective II*** | Serbest Seçmeli | 3 | 5 | |
15 | 30 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
CET 401 | Eğitim Teknolojisinde Araştırma Yöntemleri | (3+0+0) | 3 | 6 |
CET 431 | Proje Geliştirme ve Yönetimi | (2+0+2) | 3 | 6 |
CET 441 | Uzaktan Eğitimin Temelleri | (3+0+0) | 3 | 6 |
CET 451**** | Öğretmenlik Uygulaması I | (2+0+4) | 4 | 6 |
ED 401 | Sınıf Yönetimi | (3+0+0) | 3 | 6 |
Unrestr. Elective III | Serbest Seçmeli | 2 | 5 | |
18 | 35 |
Cr. | ECTS | |||
---|---|---|---|---|
CET 444 | Eğitim Teknolojilerinde Topluma Hizmet Uygulamaları | (1+0+2) | 2 | 5 |
CET 462 | Öğretmenlik Uygulaması II | (2+0+4) | 4 | 7 |
CET 472 | Eğitim Yazılımları: Tasarlama, Geliştirme ve Değerlendirme | (2+0+3) | 4 | 8 |
SBB Seçmelisi***** | Sosyal ve Beşeri Bilimler Seçmelisi | 3 | 5 | |
Unrestr. Elective IV*** | Serbest Seçmeli | 3 | 5 | |
16 | 30 |
Toplam: 138 Kredi |
Toplam AKTS: 253/257
Son güncellemeye göre, 2024-2025 Güz Dönemi'nden itibaren programa yeni başlayacak öğrencilerin bu sayfada yer alan güncellenmiş müfredata uymaları gerekmektedir. Ancak, programa zaten kayıtlı olan öğrenciler eski müfredatı takip etmeye devam edeceklerdir.
* İngilizce Yeterlilik Sınavı'nı (BUEPT)
- "C" ile geçen öğrenciler AE 101 ve AE 102
- "C+" ile geçen öğrenciler AE 111 ve AE 112 derslerini almalıdırlar.
Sınavı "A" veya "B" ile geçenler ise bu dersler yerine 3 kredilik HSS (Humanities and Social Sciences /Sosyal ve Beşeri Bilimler) grubu derslerinden seçim yapabilirler.
** Math 102 veya Math 201 alınabilir.
*** Seçmeli olarak alınan bu dersler 3 kredilik dersler olmalıdır. Kredileri toplanan iki ders 3 kredilik sınırsız seçmeli yerine sayılmaz (Örneğin: 1 kredilik bir ders ile 2 kredilik başka bir ders beraber 3 kredilik bir ders yerine sayılmaz). Herhangi bir dersi seçmeli ders olarak eklerken mutlaka danışmanınızın onayını almalısınız.
**** Bu dersi alabilmek için belirli bir sayıda (min. 80) krediyi tamamlamış olmanız ve programın birinci yılında belirtilen derslerin tümünü başarıyla vermeniz gereklidir. Bu durumdaki öğrenciler bölüm tarafından bir önceki yaz döneminin sonunda bilgilendirilirler.
***** SBB (HSS) seçmelisi ders listesi için, her dönem kayıt sayfasında duyurulan HSS dersleri listesine başvurun.
Ön Koşullu Dersler
- CET 301 (Ön Koşul: CMPE 150)
- CET 322 (Ön Koşul: CET 301, CET 321)
- CET 341 (Ön Koşullar: CET 282 ve CET 224 veya CET 215)
- CET 372 (Ön Koşul: CET 341)
- CET 441 (Ön Koşul: CET 372)
- CET 451 (Consent of instructor)
- CET 462 (Ön Koşul: CET 451)
- CET 472 (Ön Koşul: CET 372)
Aktif çift anadal programı bulunmamaktadır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri için Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yandal Programı yürütülmektedir.
İstatistikler
- Arttırılmış ve sanal gerçeklik eğitsel uygulamaları
- Bilgisayar bilimi ve programlama öğretimi
- Bilgi işlemsel düşünme
- Eğitimde yapay zeka
- Eğitsel yazılım geliştirme
- E-oyun tasarlama ve programlama
- Öğretim tasarımı
- Teknoloji entegrasyonu ve öğretmen eğitimi
- Teknoloji ile zenginleştirilmiş etkileşimli öğrenme ortamları
- Yazımlık platformları ve çoklu ortam tasarımı