İngilizce Öğretmenliği

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, dil puanıyla öğrenci alan bölümler arasında en çok tercih edilen ve öğrenci yerleştirme puanı en yüksek olan bölümlerden biridir. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Boğaziçi Üniversitesi’nin çokkültürlülük vizyonuna uygun olarak, çokdilliliğin önemini benimsemiş, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan, İngiliz Dili Eğitimi alanında donanımlı, çağdaş dil öğretme bilgi ve yetilerine sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Lisans programında sunulan dersler, hem yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmeye hem de öğretmenlik mesleğini etkin bir şekilde uygulayabilmek için gerekli olan mesleki altyapıyı kazandırmaya yöneliktir. Bu bağlamda, lisans programında, İngilizceyi akademik ve günlük yaşamda iletişim kurmak için akıcı, düzgün ve etkili bir şekilde kullanabilen; İngilizcenin teknolojik, sosyo-politik nedenlerle dünya dilleri arasındaki hızla değişen rolünün farkında olan ve İngilizceyi bir yabancı dil olarak öğretmenin yanı sıra bir dünya dili ve/veya uluslararası bir dil olarak öğretebilen; yabancı dil öğrenim ve öğretiminin disiplinlerarası doğasının bilincinde olan ve uluslararası bilimsel ve akademik iş birliğine açık; farklı yaş gruplarına uygun öğretim tekniklerini ve güncel teknolojiyi kullanabilen; dil becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesinde geçerli ve güvenilir araçlar geliştirebilen; dil öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini İngilizce dışında bildikleri başka dillerin öğretimine de aktarabilen öğretmen adaylarının yetiştirilmesine yönelik bir eğitim sunulmaktadır. Öğretmen adaylarının, son sınıf uygulamalı öğretmenlik dersleri kapsamında, İstanbul’daki devlet okulları ve özel okullarda edindikleri bir yıl süren staj deneyimi ile kuram ve uygulama arasında bağ kurabilmelerine olanak sağlanmaktadır. Bölümümüzde öğrencilerin, öğrendiklerini uygulamalarına olanak tanıyan proje tabanlı bir eğitim anlayışı benimsenmiş; dersler, gerekli teknolojik donanıma sahip sınıflarda güncel eğitim ve öğretim yöntemlerine uygun olarak iletişime ve grup çalışmasına dayalı bir biçimde yürütülmektedir.
Lisans programımızda öğrencilerimiz, tüm üniversiteye açık geniş yelpazede seçmeli dersler alabilmekte ve ilgi alanlarına uygun konularda kendilerini geliştirme olanağı bulabilmektedir. Bu çerçevede, üniversitede sunulan çeşitli yabancı dil dersleri sayesinde öğretmen adaylarımızın ikinci ya da üçüncü bir yabancı dili öğrenmeleri mümkün olmaktadır. Bölümümüzün öğrencileri ayrıca Boğaziçi Üniversitesi’nin yurtdışında önde gelen üniversitelerle yaptığı ERASMUS ve diğer değişim anlaşmaları çerçevesinde yürütülen değişim programlarından yararlanabilmektedirler.
Bu sayede, gittikleri ülkelerin (örn. Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, Japonya vb) ileri gelen üniversitelerinde dil becerilerini geliştirebilmekte hem de ilgi alanlarında birçok farklı dersler alabilmekte ve bu ülkelerin kültürel yapısını da tanıma olanağı bulabilmektedirler.
Nitelikli öğretim üyesi kadrosu tarafından eğitilen, çağın gereklerine ayak uydurabilecek donanıma sahip olan mezunlarımız özel okullarda, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında ve üniversitelerin hazırlık okullarında en çok aranan eğitmen ve öğretim elemanı profilini oluşmaktadır. Öğrencilerimizden dört yıllık lisans eğitimleri sonrasında yurt içi ve yurt dışında lisansüstü çalışmalar yapmayı tercih edenlerin pek çoğu çeşitli burslardan faydalanabilmektedir. Bölümümüz, lisans sonrası bilimsel araştırma ve eğitim faaliyetlerinde uluslararası işbirliklerinin önemini göz önünde bulundurarak yüksek lisans ve doktora düzeyinde de değişim programı anlaşmaları oluşturmuştur. Bunun sonucu olarak, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen üniversitelerinin yüksek lisans ve doktora programlarında akademik çalışmalarına devam eden ya da akademisyen olarak çalışmakta olan pek çok mezunumuz bulunmaktadır.
1. DÖNEM |
| 2. DÖNEM |
|
FLED 103 | Akademik Yazı | FLED 104 | Eleştirel Düşünceyle Yazma |
EL 101 | İngiliz Edebiyatı Tarihi I | EL 102 | İngiliz Edebiyatı Tarihi II |
ED 101 | Eğitime Giriş | FLED 106 | İngilizce İletişim Yetisinin Geliştirilmesi I |
LING 101 | Dile ve Dilbilimine Giriş | -- / -- | Sosyal ve Beşeri Bilimler Seçmelisi |
PSY 101 | Psikolojiye Giriş | -- / -- | Serbest Seçmeli |
3. DÖNEM |
| 4. DÖNEM |
|
FLED 201 | Uygulamalı Dilbilime Genel Bakış | FLED 212 | İkinci Dil Öğrenimi |
FLED 211 | İngilizce Dil Bilinci | FLED 216 | Yabancı Dil Eğitiminde Topluma Hizmet Uygulamaları |
ED 211 | Eğitim Psikolojisi | FLED 218 | Uygulamalı Dilbilimde Araştırma Yöntemleri |
ED 221 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın Temel İlkeleri | -- / -- | Sosyal ve Beşeri Bilimler Seçmelisi |
-- / -- | Serbest Seçmeli | -- / -- | Serbest Seçmeli |
TK 221 | Türkçe I | TK 222 | Türkçe II |
5. DÖNEM |
| 6. DÖNEM |
|
FLED 311 | İkinci Dil Öğretim Yöntemleri | FLED 302 | İkinci Dilin Dilbilgisinin Öğretimi |
FLED 315 | Toplumbilim ve İngiliz Dili Eğitimi | FLED 306 | Erken Çocukluk Döneminde İkidillilik ve İkidilli Eğitim |
FLED 317 | Dil Becerilerinin Kuramsal Temelleri | FLED 318 | İkinci Dil Becerilerinin Öğretimi |
LING 313 | Çağdaş Türkçe’nin Sesbilimi ve Biçim Yapısı | AL 312 | Amerikan Edebiyatı Tarihi (19. Yüzyıl sonundan Günümüze) |
PRED 310 | Erken Dönem ve İlkokul Yıllarında Özel Eğitim | CET 360 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme |
HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | HTR 312 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II |
|
| -- / -- | Serbest Seçmeli |
7. DÖNEM |
| 8. DÖNEM |
|
FLED 403 | İngilizce Dil Öğretiminde Okul Deneyimi | FLED 412 | İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Uygulama |
FLED 411 | Teknoloji Destekli Dil Öğrenimi | FLED 416 | Öğretmenlik Uygulaması Semineri |
FLED 413 | Dil Becerisinin Sınanması | -- / -- | Alan Seçmeli |
ED 401 | Sınıf Yönetimi | -- / -- | Alan Seçmeli |
-- / -- | Alan Seçmeli | -- / -- | Serbest Seçmeli |
|
| -- / -- | Serbest Seçmeli |
Aktif çift anadal programı bulunmamaktadır.
İstatistikler
- Çiftdillilik
- Çocuklara ve Yetişkinlere İkinci Dil Öğretimi
- İkinci Dil Edinimi Kuramları
- İngilizce Öğretimine Yönelik Ders Malzemesi Geliştirme
- Öğretmen Eğitimi
- Psikodilbilim
- Nörodilbilim
- Teknoloji Destekli Yabancı Dil Öğrenimi
- Toplumdilbilim
- Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri
- Yabancı Dilde Ölçme ve Değerlendirme