İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı
Matematik, fizik, kimya ve fen bilimleri alanlarında nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla geliştirilmiş olan eğitim programı; alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür olmak üzere üç temel grupta dersler içermektedir. Fen Edebiyat Fakültesi tarafından verilen alan dersleriyle, öğretmen adaylarının fizik, kimya ve matematik alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Eğitim Fakültesi tarafından verilen meslek bilgisi dersleri ise, genel eğitim ve alan eğitimi dersleri olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Genel eğitim derslerinde eğitim ve öğretimle ilgili genel kuramlar; alan eğitimi derslerinde ise fizik, kimya, fen bilgisi, ilköğretim matematik ve ortaöğretim matematik eğitimi alanlarında özelleşmiş öğrenme kuramları ve öğretim yöntemleri ele alınmaktadır. Lisans eğitimi kapsamında öğrencilere; bazı meslek bilgisi derslerinin parçası olarak seçkin devlet ve özel okullarda gözlem ve uygulama yapma olanağı sunulmaktadır. Öğrenciler aldıkları zorunlu derslerin yanı sıra, kendilerini geliştirmek amacıyla ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı alanlarda üniversitemizin diğer birimleri tarafından sunulan seçmeli derslerden de yararlanabilmektedirler.
Bölümümüz, değişen eğitim programlarına ve iletişim teknolojilerine uyum sağlayabilen, araştırma ve sorgulama becerilerine sahip, öğretmenlik becerileri açısından üstün nitelikli, iletişim becerileri kuvvetli, kendini yenileyebilen, gelişmelere açık ve alanlarında önemli görevler üstlenen bireyler yetiştirmektedir.
Öğretim Kadrosu
Öğretim kadromuz matematik ve fen öğrenimi ve öğretimi, ölçme ve değerlendirme, öğretim tasarımı ve öğretmen eğitimi gibi konularda uluslararası ve ulusal düzeyde bilimsel araştırmalar yürütmekte ve verdikleri alan eğitimi derslerine ilişkin araştırmaları takip ederek derslerini sürekli olarak güncellemektedirler.
Mezunlarımızın büyük çoğunluğu seçkin özel ve devlet eğitim kurumlarında öğretmenlik yapmaktadır. Bir kısmı da iş dünyasında bilişim teknolojileri ve finans gibi alanlarda çalışmaktadır. Akademik kariyerini sürdüren mezunlarımız ise, yurt içi veya yurt dışında saygın yükseköğretim kurumlarında matematik ve fen eğitimi, eğitim teknolojisi ve ölçme-değerlendirme alanlarında lisansüstü eğitim çalışmalarına devam etmektedirler.
Mezunlarımız lisansüstü programlarına University of Wisconsin-Madison, Florida State University, University of Texas, California State University, Georgia State University, University College London, Syracuse University, University of Delaware gibi dünyanın önde gelen üniversitelerinde devam etme imkanı bulmaktadır.
1. DÖNEM |
| 2. DÖNEM |
|
---|---|---|---|
MATH 101 | Analiz I | MATH 102 | Analiz II |
MATH 111 | Matematiksel Yapılara Giriş | PHYS 102 | Fizik II |
PHYS 101 | Fizik I | SCED 120 | Matematik ve Fen Eğitimine Akademik Hazırlık |
ED 101 | Eğitime Giriş | --/-- | Tamamlayıcı Seçmeli |
AE 111/ HSS | İleri İngilizce I / Sosyal Bilimler Seçmeli | AE 112/ -- | İleri İngilizce II / Tamamlayıcı Seçmeli |
3. DÖNEM |
| 4. DÖNEM |
|
MATH 201 | Matris Kuramı | MATH 202 | Diferansiyel Denklemler |
PHYS 201 | Fizik III | SCED 282 | Matematik ve Fende Öğretim İlke ve Yöntemleri |
ED 211 | Eğitim Psikolojisi | TK 222 | Türkçe II |
ED 221 | Rehberlik ve Danışmanlığın Temelleri | -- / -- | Alan Seçmeli |
TK 221 | Türkçe I | -- / -- | Sosyal Bilimler Seçmeli |
-- / -- | Sınırsız Seçmeli |
|
|
5. DÖNEM |
| 6. DÖNEM |
|
PRED 310 | Erken Dönem ve İlkokul Yıllarında Özel Eğitim | CET 360 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme |
SCED 301 | Vardamlı İstatistik I | SCED 348 | Toplum Hizmeti |
SCED 320 | Matematik Öğretim Yöntemleri | SCED 354 | Olasılık ve İstatistiğin Öğretilmesi |
HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | SCED 372 | İlköğretimde Matematik Öğretimi |
-- / -- | Tamamlayıcı Seçmeli | HTR 312 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II |
-- / -- | Tamamlayıcı Seçmeli | SCED 362 | Geometri Öğretimi |
7. DÖNEM |
| 8. DÖNEM |
|
ED 401 | Sınıf Yönetimi | --/-- | Tamamlayıcı Seçmeli |
SCED 404 | Matematik ve Fen Eğitiminde Araştırma Yöntemleri | SCED 432 | Matematik Öğretimi Uygulaması |
SCED 450 | Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenliği Uygulaması | -- / -- | Sosyal Bilimler Seçmelisi |
SCED 470 | Matematik / Fen Eğitiminde Dijital Teknolojiler | -- / -- | Sınırsız Seçmeli |
SCED 370 | Matematik ve Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | -- / -- | Tamamlayıcı Seçmeli |
Aktif çift anadal programı bulunmamaktadır.
İstatistikler
- Matematiksel, bilimsel ve eleştirel düşünme
- Öğretmenin öğrenmesi, öğretmen kimliği ve mesleki gelişimi
- Matematik ve fen öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı
- Fen eğitiminde görselleştirme
- Fen eğitiminde kavramsal öğrenme
- Fen eğitiminde argümantasyon
- Matematik ve fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme
- Matematik ve fen eğitiminde problem çözme
- Matematik ve fen eğitiminde program tasarımı
- Fen eğitiminde sosyobilimsel konular
- Fen eğitiminde bilimin doğası
- Erken yaşlarda matematik öğrenimi ve öğretimi
- Fen eğitiminde epistemoloji
- Matematik ve fen eğitiminde üstbiliş ve özdüzenleme
- Matematik öğretiminde ve öğretmen eğitiminde sanal gerçeklik kullanımı
- STEM Eğitimi
- Fen eğitiminde bilim iletişimi
- Olasılık ve istatistik eğitimi