Okul Öncesi Öğretmenliği

Temel Eğitim Bölümü / Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı
Toplum kalkınmasında eğitimin önemi ve eğitim kalitesinin belirlenmesinde donanımlı ilköğretim öğretmenlerinin rolü tartışmasız çok önemlidir. Bu anlayış doğrultusunda bölümümüz, kuramsal ve mesleki bilgi ile etkin, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip, çok boyutlu öğrenme ortamları tasarlayıp oluşturabilen, güncel gelişmeleri izleyebilen, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözebilen, ülke gerçeklerinden haberdar, toplumsal sorunlara duyarlı uzman öğretmenler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Lisans Eğitimi
Temel Eğitim Bölümü’nde; Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı ve Erken Çocukluk Eğitimi yüksek lisans programı bulunmaktadır. Bu programlarda yüksek nitelikli okulöncesi öğretmenlerinin yanı sıra çocuğa ve ailesine hizmet götüren, erken müdahale yaklaşımını benimsemiş, doğru eğitim politikaları üretebilen, farklı kurumlarda çalışabilecek uzmanlar yetiştirmeye odaklı bir eğitim programı uygulanmaktadır.
Öğretim üyelerinin doktora çalışmalarını Amerika Birleşik Devletleri’ndeki saygın üniversitelerde yapmış olduğu bölümümüzde, öğrencilerimiz, mezuniyet sonrasında özel kurumlarda ve devlet kurumlarında öğretmenlik yapabilecekleri gibi, lisansüstü çalışmalar için gerekli donanıma da sahip olarak yetişmektedirler.
Mezunlarımız bir kısmı lisansüstü çalışmalarına yurt içindeki ve yurt dışındaki saygın ve seçkin yükseköğretim kurumlarında devam ederken, büyük bir çoğunluğu ise devlet okullarında, eğitim sektöründeki özel kurumlarda, sivil toplum kuruluşlarında ve farklı alanlardaki çeşitli kurumlarda çalışmaktadır.
1.DÖNEM |
| 2.DÖNEM |
|
AE111/221 | İngilizcede Eleştirel Beceriler I | AE 112 / 222 | İngilizcede Eleştirel Beceriler II |
ED 101 | Eğitime Giriş | PRED 102 | Erken Çocukluk Eğitiminin, Tarihçesi, Felsefesi ve İlkeleri |
PRED 107 | Çocuk Fizyolojisi, Sağlığı, Beslenmesi ve İyi Olma Hali | PRED 134 | Çocuklar için Sanat Faaliyetleri |
PRED 120 | Etik Doğruluk ve Akademiye Hazırlık | PSY 101 | Psikolojiye Giriş |
--- | Sınırsız Seçmeli | --- | Sınırsız Seçmeli |
3.DÖNEM |
| 4.DÖNEM |
|
ED 211 | Eğitim Psikolojisi | PRED 204 | Çocuk Gelişimi Kuramları II |
ED 221 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın Temelleri | PRED 212 | Program Geliştirme |
PRED 203 | Çocuk Gelişimi Kuramları I | PRED 218 | Uygulamalı Çocuk Gelişimi |
PRED 210 | Erken Çocuklukta Müzik ve Hareket | TK 222 | Türkçe II |
PRED 214 | Dil Gelişimi ve Erken Yaşlarda Okuma Yazma | --- | Sınırsız Seçmeli |
TK 221 | Türkçe I |
|
|
--- | Sosyal Bilimler Seçmelisi |
|
|
5.DÖNEM |
| 6.DÖNEM |
|
PRED 310 | Erken Dönem ve İlkokul Yıllarında Özel Eğitim | PRED 318 | Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme |
PRED 313 | Erken Müdahale: Kuram ve Uygulama | PRED 320 | Araştırma Yöntemleri |
PRED 325 | Fen ve Matematik Alanlarında Gelişimsel Deneyimler | PRED 321 | Çocuk Edebiyatı |
PRED 330 | Yaratıcı Drama Çalışmaları | PRED 348 | Toplum Hizmeti |
PRED 333 | Eğitimde Veri İşlemesi ve İstatistik | HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I |
HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | --- | Bölüm Seçmelisi |
|
| --- | Sınırsız Seçmeli |
7.DÖNEM |
| 8.DÖNEM |
|
PRED 411 | Çocuk Gelişimi ve Aile Konularında Uygulamalı Araştırma | PRED 414 | Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmenlik Uygulamaları II |
PRED 413 | Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmenlik Uygulamaları I | PRED 422 | Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması Semineri |
PRED 416 | Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı | PRED 424 | Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretmenlik Uygulamaları |
--- | Bölüm Seçmelisi | --- | Bölüm Seçmelisi |
Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı ile çift anadal programları sunulmaktadır.
İstatistikler
- Aile Katılımı, Ebeveyn Müdahale ve Güçlendirme Programları
- Akademik Başarı Testleri Geliştirme
- Azınlık Çocuklarının Gelişimi ve Eğitimi
- Barış Eğitimi
- Cinsiyet ve Cinsellik
- Çocuk Dostu Öğrenme Ortamları Oluşturma
- Çocuk Gelişiminde Kültürlerarası Araştırma
- Çocuk Hakları
- Çocuk Oyununa Yetişkin Müdahalesi
- Çocuklarda Ahlaki ve Sosyal Gelişim
- Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)
- Çocukların Gelişiminde Babaların Rolü
- Çocukların Motivasyonu ve Öğrenmeye Hazır Bulunuşlukları
- Çocukluk Tarihi ve Çalışmaları
- Dışsallaştırıcı Sorun Davranışlarını İçselleştirme
- Ebeveynlik Stilleri ve Kültürlerarası İnançlar
- Erken Çocukluk Eğitimi için Öğretmen Yetiştirme
- Erken Çocukluk Eğitimi Veren Kurumların Kalite Değerlendirmesi
- Erken Çocukluk Eğitiminde Öğretim Programları
- Erken Çocukluk Öğretmen Eğitimi
- Erken Çocuklukta Çift Dillilik, İkinci Dil Eğitimi ve Erken Okuryazarlık
- Evlilik, Ev İşinde İş Bölümü
- Küçük Çocuklar arasında Bilişsel ve Sosyal Yeterlilik
- Mülteci, Göçmen ve Azınlık Çocuklar İçin Erken Müdahale Programları
- Okulöncesi Dönemde Okuma-Yazmaya Hazırlık (Erken Okuryazarlık)
- Okuma Bozuklukları, Teşhisi ve Tedavisi
- Öğrenme Güçlükleri
- Öğretmen Eğitimi
- Öğretmenlerin İnanç ve Uygulamaları
- Öğretmenlik Mesleki Gelişimi
- Program Geliştirme ve Değerlendirme
- Samimi İlişkiler
- Sosyal Dezavantajlı Çocuklar: Yoksulluk, Kötü Muamele, Göç, Politik Şiddet, Sosyal Dışlanma
- Sosyal ve Duygusal Öğrenme
- Türk Aileleri ve Çocuk Yetiştirme